Na 2+850 km. rzeki Szkarpawa w osi drogi Żuławki – Mikoszewo znajduje się most zwodzony w Drewnicy. Most został wybudowany w zastępstwie starego mostu pontonowego. Do legendy żeglarskiej przeszła obsługa mostu pontonowego, która broniła przejścia przez rzekę prawie tak samo skutecznie jak szwedzka załoga twierdzy Gdańskiej Głowy. Na szczęście czasy i załoga się zmieniła, most aktualnie jest otwierany bez problemu w wyznaczonych godzinach.
Na północnym brzegu po obu stronach znajdują się pomosty cumownicze, do których można bez problemu dopłynąć i przycumować jacht w oczekiwaniu na otwarcie mostu zwodzonego. Tuż obok pomostów znajduje się tawerna Szkarpawianka, w Drewnicy przy ulicy Wiślanej ostatni zachowany na Żuławach wiatrak typu Koźlak. Po drugiej stronie rzeki zabytkowa wieś Żuławki z licznymi domami podcieniowymi.
Most w Drewnicy posiada sygnalizację świetlną, podnoszony jest za pośrednictwem silników elektrycznych, budynek obsługi mostu zlokalizowany jest na północnym brzegu Szkarpawy. Most podnosi się powoli, podczas procedury podnoszenia jest zakaz przepływanie pod mostem.
Prześwit pod mostem w Drewnicy wynosi 3 metry, szerokość przęsła żeglownego wynosi 12,5 metra. Płynąc hausbotem po Pętli Żuławskiej z reguły przejdziemy pod mostem bez problemu (większość hausbotów nie przekracza wysokości 3 metrów). Należy jednak wziąć pod uwagę fakt iż poziom lustra wody w Szkarpawie jest zależny od kierunków wiatrów. Przy wiatrach wschodnich lub północno-wschodnich występuje zjawisko cofki, poziom wody w rzece się podnosi, przy wiatrach zachodnich poziom wody spada.
Ze względów bezpieczeństwa za każdym razem powinno się sprawdzać czy przejdziemy pod mostem. Najlepiej wysadzić desant na dziób jednostki i powoli podpływać pod most, jeżeli uznamy że nie przejdziemy na wstecznym należy się wycofać.
Wszystkie zdjęcia w serwisie objęte są prawami autorskimi. Powielanie ich, kopiowanie, udostępnianie bez zgody autora zabronione.